woensdag 22 februari 2012

Prosecco

“Hester wil naar Australië.”
“Goh, wat leuk! Na haar studie?”
“Nee, zodra ze klaar is met haar eindexamen.”
“Eindexamen? Ze doet toch Havo, hoe oud is ze nu? Zeventien?”
“Hester wordt in april zeventien. Ze zegt zó moe te zijn van school, ze wilt een jaar op reis.”
“Moe? Van de middelbare school? We worden allemaal wel ergens moe van, ik vind het een bizar verhaal Pam.”
“Bizar verhaal? Kind wil gewoon graag de wereld zien, daar is toch niets mis mee? Wordt ze zelfstandig van, en goed voor haar Engels.”
“Zelfstandig word je ook van studeren en een baan zoeken, hoe gaat ze dat betalen? Zo'n reis is toch erg duur?”
“Robert en ik willen daar best in investeren.”
“Ik vindt het onverantwoordelijk om een kind van zeventien naar de andere kant van de wereld af te laten reizen.”
“Nora, doe niet zo ouderwets! Ze zijn tegenwoordig echt geen kind meer op die leeftijd.”
“Ik doe niet ouderwets, we kunnen onze kinderen toch niet altijd hun zin geven?”
“Het is niet als of we haar verwennen!”
“En wat als er iets mis gaat? Gaat ze alleen?”
“Ze wil samen met een vriendin.”
“Mijn Lydia houd ik lekker thuis, voor alles is een tijd.”
“Luister nou naar je zelf, je moet die kinderen laten gaan! Ik zag Lydia roken op de hoek vanochtend.”
“Oh.”
“Ja.”
“Prosecco?”
“Prosecco.”
“Moeten we dat hier zelf halen, of komen ze nog langs?”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten